woensdag 18 januari 2017

Verweking

 Hmmmm, hongeren en je leeft langer. Waar onderzoekers mee bezig kunnen zijn. Hopelijk leef je er ook gezonder door, want weerstand heb je dan nauwelijks meer. Doodgaan staat niet hoog op mijn verlanglijst, maar om nou in alles bezig te zijn met het verlengen van je leven, mag zich ook niet op een prominente plek verheugen. Een aangenaam leven, dat scoort wel en hoe ik dan dat afscheid meer of minder prettig geregeld zou willen zien ... ik hoop, dat ik daar nog ff over mag nadenken.

 En nu dat pilletje nog, dat je lijf ondanks een volle buik het idee geeft, dat je hongert, want je moet er natuurlijk geen moeite voor hoeven te doen. Iets zegt me, dat al die gemakken, waar de Westerse mens van voorzien is in zijn/haar leven, uiteindelijk tegen 'm gaat keren, als dat niet al aan het gebeuren. Volgens mij hoort iets van afzien bij een lang(er) leven. Het idee dat iedere generatie alsmaar ouder wordt, daar heb ik zo mijn vrgtkns bij. De laatste generatie, waartoe mijn ouders ook behoorden, die nog iets van afzien in het leven heeft meegemaakt staat op het punt van verdwijnen. En dan komen de wij, de watjes, vervolgens de achterbankgeneraties, etc.

 En als ik dan ergens in de afgelopen dagen lees, dat de Nederlander niet meer met kou overweg kan (of zoiets, artikel niet zo 1,2,3 terug te vinden) dan is iedere verdere onderbouwing van mijn vrees overbodig. Een verkeerd kuchje en er is geen woningnood meer maar plaatsgebrek op de kerkhoven en wachtrijen bij de crematoria.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten