maandag 9 januari 2017

Rustpunt

 Dat was de dag voor vandaag. Geen slechte maar ook geen optimale score. Maar wat nog prettiger is: een lijf dat zich ontspant zonder dat ik er mee bezig ben geweest. Kijk, als dat van nu af aan elke dag het geval zou kunnen zijn, ontstaat een ander, aantrekkelijker perspectief voor de aanstaande dagverlopen èn vooral voor rustigere nachten.

 Voor de rest van de avond duik ik in de gedachtenwerelden van de Grossman's karakters verweven in de Russisch-Duitse strijd en eigen idiologische vraagstukken. Nog een kleine 500 pagina's te gaan. Voor mijn gevoel zouden het er op dit moment best nog een paar duizend mogen zijn. Of ik daar straks nog steeds zo over denk, moet ik afwachten. Heb boeken gelezen, die in de laatste pagina's als een zeepbel uiteen spatten of zichzelf compleet onderuit haalden. Ook knap, maar dan mn frustrerend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten