zaterdag 7 januari 2017

Graden

 Ook goeie morgen. Goed wakker worden is dat met een dosis ergernis. Hou het jochie de lap der betutteling voor en hij briest harder dan een opgefokte stier. Wakker in elk geval, al was het (weer) aan de late kant. Het sneeuwen is gestopt (morgen verder) en het kwik beweegt langzaam richting polaire diepten. Dik in de dubbele cijfers voor minimaal een week. Elfstedengekkies zouden ervan smullen.

 Hoewel de beleving van de kou me vorig jaar (-27º) al ontzettend is meegevallen, voel ik toch meer voor het plaatje met palmen, zon, strand, kristalhelder water, temperaturen zo'n vijftig graden hoger en een koel glas witte wijn ipv een bokaal glühwein voor mijn neus. Maar als, dan wel graag tot op het moment dat het weer hier een beetje in dezelfde sferen vertoeft. Dan is het toch gauw maart. Vorig jaar 25º in de zon met vorst in de nacht.

 Vertrek na O&N en retour 15/3. Tien weken .... Dat gaat lijken op leven op twee plekken. Dat is het ook weer niet. Gewoon lekker binnen blijven die korte perioden dat het kwik tot ver in de twinigers zakt. Lekker een extra trui aan. Da's echt lekker. Voor mij geen temperaturen binnen van ver boven de twintig graden plus. Vreemd genoeg geldt dat weer niet voor de extra sokken. Dat is irritant. Maar weer niet irritant genoeg om werk te maken van het vinden van een goed paar sloffen. Zo houdt de mens, sorry, ik me bezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten