zaterdag 7 januari 2017

Rekenfout?

 Tijd om mijn MET-score te verbeteren. Hoewel .... 500 punten per week, zijn z'n 70 per dag. Hoogste score in het voorbeeld was grasmaaien 5,5 per uur. Dat betekent, dat je 12 uur per dag moet grasmaaien en dat 7 dagen in de week ...... volgens mij klopt er iets niet. Er is een hele lijst met activiteiten en waardes, 17 pagina's klein lettertype. De huishoudactiviteiten score allemaal rondom de 3 met uitschieters als het slachten (!) van grote dieren, het op handen en voeten schrobben van vloeren of het trap op slepen van meubelen. Bullshit dus, de uitspraak dat je met normale huishoudelijke bezigheden sport en dergelijk kunt compenseren. En zonder de lijst helemaal door te ploegen, heb ik zelfs mijn vraagtekens bij de 500/week, als je gaat sporten.

 Al die activiteiten zijn per uur berekent. Je moet dus of maar 3 à 4 uur slapen, een groot grasveld dagelijks kort houden èn geen minuut in de resterende tijd zitten òf fietsen (>20 mph, 15,8), roeien (12), ballroomdansen of jagen (11), houthakken (17,5), Skydiven (12), hardlopen (10 mph, 14,5), boksen (12,8), zwemmen, vlinderslag (13,8), skiën en/of langlaufen (15). En dat per uur activiteit en anders slechts een deel van de waarde. Wat is dit? Een 1-aprilgrap? Ik ga hout naar binnen halen en mijn rug in beweging èn in de gaten houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten