donderdag 19 januari 2017

Ochtendstond

 Prachtig dag wederom. Min 14 op de thermometer, helder, zonning en blauw-wit. Zolang je niet uren buiten hoeft te zijn, is er niks het handje. Kort rondje met de honden. Sammy liep weer als op eieren. Of het de temperatuur alleen is, waag ik te betwijfelen. Katrien doet niet moeilijk. Maar hij heeft zichtbaar last van het lopen over de bevroren en platgetrapte sneeuwlaag. Dan maar aan de koffie. Geen straf tenslotte. En vervolgens de dag.

 Gaat ie lukken? De teugels strak houden en geen afleiding tussen voornemen en uitvoering laten glippen. Hoewel zaken als de krant ook mijn aandacht verdienen anders blijft die stapel groeien ipv krimpen. Bovendien hoeft het een het ander niet uit te sluiten. In theorie tenminste. We zien wel. Belangrijker is, dat er toch iets van tevredenheid boven is komen drijven mbt het resultaat van het werk van de afgelopen dagen. Complimenten hoeven van mij niet zo, ik weet zelf wel of iets goed of niet goed is gedaan, maar om nou te doen alsof het te vanzelfsprekend voor schouderklopjes is, gaat me te ver. Ook van mezelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten