vrijdag 6 januari 2017

Gevuld

 Pffff, drie keer een op een dag is al meerdere decennia niet meer aan mij besteed, maar zo vol als ik me na de misstap van vanavond voel, kan ik me niet meer herinneren. Of de soep of het omelette of beide waren teveel. Net zo'n goed gevoel over het feit, dat ik tweemaal achter het fornuis aan de slag ben geweest op één dag en dan dit. Is een bietje ondankbaar.

 Digestiven ga ik wijselijk overslaan. Ik doe mezelf versteld staan en neem een glas water. Wie weet, werkt dat ook tegen een opgeblazen gevoel. Of sterke drank dat doet, heb ik trouwens ook nooit gecontroleerd. Je drink het in dat soort gevallen met een bepaald idee en aldoende vergeet je het weer. Dus, of het nou de alcohol is of gewoon je geduld, zou ik echt niet weten.

 Wat ik wel weet, is, dat het niet slim is om zo ballonerig in bed terecht te komen. Met minder interne druk heb ik al meer lol gehad, dan me lief was. Gewoon lezen. Rechtop zittend aan tafel. Fles (water) onder handbereik en laat Stalingrad maar komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten