woensdag 11 januari 2017

Opwarmen

Slechts -13º. 'Bijna zomers.' Maar dan met sneeuw en niet zo zuinig ook. Geen stadse omzwervingen vandaag. Ik rij inmiddels in winterse condities rond alsof het de normaalste zaak van de wereld is, maar om nou voor boodschappen, die ook volgende week kunnen, door een dikke laag verse sneeuw te gaan ploeteren lijkt me verre van slim. Dat kan beter wachten. Zelfs het dorp, sorry stadje hier links om de hoek is een brug te ver. Bovendien zou ik niet weten wat ik daar zou moeten afgezien van het drinken van een koffie. Te voet naar de voorzieningen in het dorp. No problem.

 De bar. Zou ie nog bestaan? Natuurlijk, de bardame loopt nog iedere ochtend langs. Ik ben er in geen mndn meer geweest. Biertijd is voorbij en daarna, ik weet niet, ergens was het ineens over met de liefde. De laatste dagen is de bar echter weer in mijn gedachten opgedoken. Een koffie met iets cognac-achtigs had iets aantrekkelijks. Tot op heden is het bij de gedachte gebleven en waarschijnlijk speel ik er mee verder tot de winter vertrokken is en de dorst weer af en toe naar bier verlangt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten