dinsdag 17 januari 2017

Stadwaarts

 Wenen koud (letterlijk) achter de kiezen komt de volgende (warmere) stadstrip rap naderbij. Weer zo'n vlak waar de dubbeltjes hun plek beginnen te vinden. Vanuit de stad ga je naar het platteland en van het platteland trek je naar de stad. Een beetje spelen met de mogelijkheden van de vliegverbindingen en Barcelona sprong er uit als volgende tussenstop opweg naar de zomer. Temperaturen van 15-16ºC is toch gauw 25º hoger dan hier. Net een prettig verschil zonder ongewenste shockverschijnselen. In een week van -10 naar +35 en weer terug naar -10 of dieper wordt je volgens mij niet vrolijk van.

 Of dit net goed is of het net niet is, gaan we ontdekken. Met een beetje goede wil en niet teveel wind zou het zelfs terrasweer moeten zijn. Dan slaat mijn hart ineens iets minder lui. Hotel in het oude gedeelte van de stad. Twee keer vallen naar de zee en een keer meer om in de bergopwaartse richting te gaan.

 De eerste keer is de stad me uitstekend bevallen, al waren de bouwsels van Gaudi niet aan mij besteed. Het zou nu mogelijk moeten zijn om dieper in het stadse wezen van de plek door te dringen. Alhoewel Rome aangetoond heeft, dat je vreemd genoeg dezelfde denkfouten, paden en omwegen maakt. Eén ding weet ik zeker. Ik ga meer van de Barceloneense middenstand zien. Ik kan ze me van de vorige keer nauwelijks herinneren, maar dat plaatje gaat zeker weten ingevuld worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten