woensdag 6 september 2017

Inzichten

 Bezig in de stukjes van 2012 vallen twee dingen op. De gebruikte labels hebben niet altijd dezelfde omlijning cq afbakening gehad. Hoe moet je dat zeggen? Ik waardeer iets bijvoorbeeld nu als 'Moment' op een andere manier, dan ik dat jaren geleden deed. Met regelmaat zie ik een label bij een stukje, je leest tenslotte toch met een half oog, wat ik nu niet gekozen zou hebben. Bij de categorie "Momenten" valt het het meest op. Die categorie is op een gegeven moment (Ahum!) een beetje tussen de wal en het schip gevallen en in ongebruik geraakt. De laatste tijd is ie er weer af en toe.

 Verder vraag ik me af of ik werkelijk alles op papier wil hebben. Het eerste jaar met ongeveer 1 stukje per dag gaat met een leesvriendelijke opmaak ergens rond de 500 pagina's uitkomen. Dat lijkt me het maximum voor dit soort boeken. Dundruk zit er niet in en zelfs dan zouden het meerdere delen per jaar zijn. Wat is het probleem van 4 delen per jaar, want daar zou het inmiddels wel op uitkomen? Ben ik voor mezelf bezig of toch meer met presentatie?

 Ga ik voor 1 per dag, vallen ongeveer de helft van de stukjes af. Niet dat dat niet makkelijk zou kunnen, maar met archiveren heeft het weinig te maken, als je de helft uitsluit. En hoe, waarop selecteer je dan? Wat is belangrijk? Voor wie selecteer je? Voor je het weet ben je in feite met een mogelijke publicatie bezig. En natuurlijk speelt dat idee ergens op de achtergrond mee, net zoals je ook altijd bezig bent met het winnen van de Lotto, of ik hoop op een veelvoud van het huidige aantal pageviews, maar dat was niet de opzet, aanleiding. Denkvoer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten