zondag 16 augustus 2020

Wekken

 Duf maar wakker. Of is het: Wakker maar duf? Ik denk, dat ik voor het laatste ga. Het gaat er om dat ik weer vroeg mijn nest uit was en het niet-fysieke deel van mijn persoon dat nog niet helemaal heeft begrepen. Dubbeltjes blijven steken. Signalen verdwijnen ongericht in de neurale netwerken. Het is zondag. Zou het daar aan liggen? Lijkt me stug.

 Na de toch redelijk slome dag van gisteren rent het willen voor het kunnen uit. Dat werkt niet. Het eerste is toch echte van het laatste afhankelijk. Als het kunnen de boot afhoudt dan kan het willen willen wat het wil. Eerst maar eens rustig van de koffie genieten. Ondertussen kunnen beide werelden tot elkaar komen en met de invulling van de dag aan de slag gaan.

 Zelf nog geen voorkeur. De regen schijnt weer uit de lucht. Zon is ff afwezig. Perfecte omstandigheden om een hele hoop te doen. Maar ja, zondag. Beter niet teveel lawaai maken. Niks maaien in de tuin dus. Een ietsje meer burenvriendelijke bezigheid is gewenst. Zwembad stofzuigen? Kan me herinneren dat ik dat ooit heel erg 'Zen' vond. Bezig zijn met een bezigheid die geen naam mag hebben. Ik zie het allemaal straks wel weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten