donderdag 27 augustus 2020

Vooruitblikje

 Een punt achter het maaien. Een punt achter de dag. Op wat randjes en kantjes na is de tuin weer het aanzien waard. Blij dat ik zit, al vrg ik me af of zitten zo'n goed idee is. De oogleden kruipen in de startblokken voor een wedstrijdje vallen. Ik zal ze voor zijn en een/het rondje met de dames maken. Dan is het voor vandaag zo goed als bekeken. D'r rest nog een uitgebreide douche en iets voor de innerlijke mens. Morgen feest. Zaterdag zien we verder.

 Zondag moet een bijzondere dag worden. Weeronline.nl geeft die dag al dagen een '10' als waardering. Kan me niet herinneren die score eerder gezien te hebben. Hoe ziet een dag uit die qua weer met een '10' gekwalificeerd wordt? Dat impliceert perfectie. Wat is perfectie als we het over het weer hebben van een zomerse dag? Onbewolkt. Oké. 33º is enigszins aan de magere kant, maar temperatuur alleen is niet alles. 5% regenkans bij een neerslag hoeveelheid van 0,0 mm is een enigszins cryptische waarde. En met een '4' voor de wind waait het vrij stevig en dat bij de Zwarte Zee vandaan. Ik geloof, dat ik niet tot die '10' zou zijn gekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten