zondag 30 augustus 2020

Ondergang

 Heerlijk! Zeer de moeite van het lezen waard (cookies weggooien om de betaalmuur te omzeilen) het artikel "Ik verheug me op het einde van de mens" in de VK van vandaag. Een artikel van de hand van Fokke Obdema, die maar niet genoeg kan krijgen van het lastig vallen van mensen met de vrg wat de zin van het leven is. Daar is deze meneer (John de Vos) paleontoloog in ruste heel duidelijk in: Voortplanting, de voortzetting van het leven. De rest is amusement! Drie miljard jaar draait het alleen om voortplanting, dat wordt niet door de mens zo ff aan de kant gezet.

 De goeie man geeft de mensheid nog 22.000 jaar en dan is het met de mens afgelopen. Volgens hem is het misgegaan bij de overgang van jager/verzamelaar naar landbouw en veeteelt. Sindsdien komt de mens energie tekort en is het slopen van de aarde begonnen. Hij hoopt dat de digitale revolutie de ondergang van de mens bespoedigt. "Omdat de aarde een zucht van verlichting zal slaken – de natuur kan dan weer groeien en bloeien." Hij verheugt zich op het einde van de mens, omdat dat voor de aarde een zegen zal blijken. Hij vindt het jammer dat hij het einde niet zal meemaken. Ik kan me d'r iets bij voorstellen. Een man naar mijn hart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten