vrijdag 21 augustus 2020

Bijstellen

 'Nauwelijks zichtbaar' is een rekbaar begrip. Blijkbaar heb ik de afstelling van de instelling te strikt genomen. De donkere delen van het spel vond ik wel al vervelend donker maar nu is gebleken, dat ik domweg dingen niet zie, die ik wel verondersteld word te zien. Het bijstellen van de helderheid heeft het spel een stuk hanteerbaarder gemaakt. Ik zou de instelling nu niet, zoals het voorstel is, 'Nauwelijks zichtbaar' willen noemen. Daarvoor zie ik nu wel, dat de vanzelf naar bovengaande schilderslift geen flauw geintje is om een toegang tot de bank af te sluiten. Het ding kan gewoon naar beneden gehaald worden met een hendel, die eerst in duisternis gehuld was.

 Niet dat vervolgens alles van een leien dakje ging. De leuke bijkomstigheid van deze missie is, 'was' want afgerond, dat je iedereen in slaap brengt en vervolgens niemand mag wekken. Niks van dik hout en planken maar subtiliteit werd gevraagd. Gelukkig had ik daarmee op vrijwillig basis al de nodige ervaring opgedaan in het originele spel. Behalve een ingewikkeld gebouw waren er ook nog de robotsoldaten, die niet gevoelig bleken voor het slaapmiddel, onder stroom staande vloeren, op afstand te openen deuren, alarminstallaties en door hoogspanning beveiligde doorgangen. Maar ach, een fluitje van een cent, toch? Een beetje vent doet zo'n rondje voor z'n ontbijt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten