zaterdag 15 augustus 2020

Herontdekken

 Gisteren was er ineens iets vreemds in mijn interne systeem. Ik ontwaarde iets, waarvan ik het bestaan en de betekenis vergeten leek. Je merkt dat iets anders is, maar hebt er niet gelijk de passende naam bij. Na wat graven en vergelijken bedacht ik me, dat er weinig andere mogelijkheden zijn, dan dat 'daadkracht' ten tonele is verschenen.

 Je heb het niet nodig om bezig te zijn, dingen te doen, dat is me lang en breed bekend, maar is het er wel loopt alles net dat kleine beetje soepeler en wordt wat eerst moeite kostte ineens iets vanzelfsprekends. Je staat anders op. Je begint anders aan je dag. Je benadert wat gedaan moet worden anders. Je schakelt soepeler. Reageert sneller. Bergen worden heuveltjes. Beren knuffels. Etc.

 Zijn we er nou? Waar? Terug bij 'Af'. Gaat het spel weer beginnen? De gevangenis uitgezeten? Mogen we weer? Kunnen we weer? Willen we weer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten