dinsdag 11 augustus 2020

Omlijnen

 Prada en Rosa keken verslapen op toen ik het licht aan knipte en draaiden zich om. 'Dit kan niet kloppen' zullen ze gedacht hebben. Niks van het drukke zenuwachtige gedoe, als ik op de gebruikelijk tijd uit de slaapkamer kom. Kwam goed uit. Kon ik rustig mijn gang gaan. Koffie en een blik op de wereld. Voor half zeven is uitlaten geen optie. Misschien kan het al vroeger. Daarna stort ik me op de rest van de dag. Een activiteit is nog niet gekozen. Een zekere voorkeur begint wel vorm te krijgen. Iets met zichtbaar effect en niet in een half uur geregeld. Dat bakent de boel nog niet eenduidig af. We houden het spannend. Niet zo'n 'Sociale Wetenschappen'-dag, dat je 'sochtends bij binnenkomst al wist, wat je de rest van de dag ging doen of, erger nog, wist dat je een uur later je werk gedaan zou hebben en dan de tijd nog tot vier uur moest uitzitten.

 Ook graag iets waarbij ik mijn hoofd de vrije hand kan geven en de grijze massa zich kan buigen over de dag van gisteren. Niet te actief, dat leidt alleen maar af, maar voldoende om de boel in beweging te houden, het z'n weg kan zoeken en met gewenste resultaten komen. Het gebeuren heeft nog geen handen of voeten. Ik kan het niet aanpakken noch wegsturen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten