dinsdag 18 augustus 2020

Toekomstig

 Aan tafel gezeten op het terras van Gasthaus Alte Post, Mariana's favoriet in Sighisoara, dwaalden mijn gedachten met regelmaat af. Mensen kijken met mondkapjes om is weinig interessant. Snap ook niet waarom de meesten er mee om liepen op de openbare weg. Volgens mij is het geen plek waar dat tegenwoordig verplicht is. Mariana was bovendien druk met het beantwoorden van de felicitaties die ze kreeg via WA of het verderfelijke Facebook. Ja, ook WA hoort tot dat mediale kankergezwel maar heeft nog enige zelfstandigheid. Als die verdwijnt, hoop ik, dat voldoende mensen omswitchen, omgeswitcht zijn naar bijv. Signal. Vrees dat dat een ijdele hoop is, maar daar wilde ik het helemaal niet over hebben.

 Mijn gedachten mochten dus hun gang gaan en waren direct druk met de toekomst (of niet) van het blog. Ik kwam tot de verrassende conclusie, dat mijn wensenpakket door de jaren heen nauwelijks veranderd is. Het beeld is in feite al jaren rond, ooit aan gewerkt zelfs en extern een deel laten bouwen. Of dat nog bruikbaar is, weet ik niet. Is ook niet echt van belang. Wat telt, is, dat ik dus in feite weet wat ik wil, daar niet verder over hoef na te denken. Nu zien, dat we het voor elkaar krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten