dinsdag 25 augustus 2020

Viraal_53

 Bruiloftsfeesten van 250-300 gasten zijn de gelegenheden waar hier de meeste horecabedrijven van enig formaat op draaien. De hele verdere rest is vaak slechts bijzaak. Hele semi-permanente partytentsystemen worden daarvoor neergezet, soms op verder compleet verlaten plekken. Die tak van sport ligt al mndn stil. Alle geplande bruiloften, dat doe je ruim een jaar vooruit, schijnen doorgeschoven te zijn naar 2021.

 Het zijn broeierige, zweterige en plakkerige (letterlijk en figuurlijk) feesten met 12-14 personen aan ronde tafels voor max. 8 personen en een hoop gedans in de standaard kringen waarbij ieder de ander of bij de hand of om de schouder vast heeft. Ik snap wel, dat als je zelfs binnen zitten in een restaurant te gevaarlijk vindt, je dit ook niet kunt toelaten. Maar, tell me, wat is het verschil met een feest van 70 personen ter gelegenheid van een nieuwgeborene aan dezelfde tafels, misschien niet met 12 maar vast ook niet met 4 personen, dezelfde muziek en de onveranderlijke dansdrang bij de gemiddelde Roemeen??

 Ik loop niet met mondkapje waar dat niet écht verplicht is, ontwijk de mensen niet maar zoek ze ook weer niet op, heb het idee van reizen op de lange baan geschoven en leef nu iets van een half jaar zoveel mogelijk rekening houdend met allerlei nwe voorschriften, regeltjes en zelfs wetten. Als ik dan de trotse vader, een directeur van een scholencomplex hoor zeggen: "Ach, corona is onzin" dan vrg ik me af wie hier de gek is. Misschien toch niet zo'n goed idee van Mariana om daar nog een paar jaar een dag of wat in de week les te gaan geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten