dinsdag 11 augustus 2020

Afronden

 De tuin is weer toe aan extra aandacht. Gaat vandaag niet lukken maar zou deze week wel moeten Het onkruid gaat hard en, zoals ook in de afgelopen jaren merk ik, dat mijn discipline met het groeien&bloeien en de daaruit voortkomende opbrengst verslapt richting het einde van het seizoen. Dat geldt zeker voor de delen die 'op' zijn, het niet goed gedaan hebben en/of waar ik de beste tijd (deels) van voorbij heb laten gaan. Tamelijk slordig maar er is voorlopig nog steeds een hoop meer te doen in mijn leven dan het bijhouden van een tuin en het aanvullen van de wintervoorraad.

 Het is hoe dan ook langzaam aan meer opruimen dan opzetten. En opruimen behoort niet tot mijn favorieten qua bezig zijn. Dat zal zeker meespelen. Hoewel, het is meer een kwestie van onttakelen dan opruimen. Dat laatste komt pas in tweede en laatste instantie kijken als de bedden winterklaar gemaakt worden. Wat ik me daar van vorig jaar herinner betreft eerder enthousiasme dan dat ik tegen heug en meug met de spade aan de slag was. Dat verhaal ligt dus wat genuanceerder dan je op het eerste gezicht zou denken.

 Ws is het beter er niet zoveel woorden aan vuil te maken en ergens de komende dagen een begin te maken en zien hoe we seizoen 2020 afronden. Uiteindelijk heeft de tuin ook dit jaar weer de meeste aandacht gevraagd en gekregen. Of het huis of de tuin nu verder is qua invulling en afronding zou ik niet zo direct weten. Er is in beide gevallen veel gedaan en er is in beide gevallen nog steeds een hoop te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten