woensdag 12 augustus 2020

Broeien

 De kas aangezwengeld. Dat zijn altijd prettig stappen voorwaarts. Zowel de leverancier als de aannemer bij de les gehaald. De leverancier zal het probleem niet zijn. De aannemer is een ander verhaal. Daar valt sowieso al moeilijk mee te plannen maar nu is het helemaal een kwestie van aan de bal blijven. Hij is momenteel drukker in de weer met z'n vrouw van onderzoek naar onderzoek, dan dat hij achter z'n werklui aan zit. Daar kun je alleen maar begrip voor hebben, maar die kas moet voor de winter staan, anders ligt hier straks een hele winter een kas in onderdelen en een berg glaswerk in de weg. En om nou het hout op te ruimen en vervolgens een zooi aluminium en glas ervoor terug te plaatsen is natuurlijk niet wat het zijn moet.

 Dus als hij 'Ja' zegt moet ik er ook vanuit kunnen gaan, tenzij iets uitzonderlijks gebeurt. Zo niet, dan moet ik opzoek naar iemand anders. Het is tenslotte niet zoveel wat hij doen moet. Een ring idvv een rechthoek van 4,57 bij 8,30 in beton waarvan de bovenkant netjes waterpas moet zijn. Vanwege het laatste kies ik voor hem. Hij heeft daar meer ervaring mee dan ik. Die rechthoek krijg ik nog wel gelegd. Waterpas werken over zulke afstanden is een ander verhaal. Ziet leuk uit op YT, maar daar werkt men nooit met meer dan 2 bij 3 meter. Dat is te overzien. Op die ruim acht meter is er een hoogteverschil van een centimeter of 30. Dat is andere koek. Maar ik heb er zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten