Tulpen besteld. Online. Dit is het eerste moment sinds de aanvang van de covid-ellende dat Mariana liep te mopperen. Normaal gesproken waren we in Nederland geweest of zouden er binnenkort naar toe gaan. Nederland is toch het land waar de bloemen vandaan komen. De hele verdere rest is rommel. Net zo goed als hier '100% Germany' nog steeds een aanbeveling is bij de verkoop van een produkt. In bier zit water, koffie is verbrand en parfum aangelengd. Het zal misschien ooit zo geweest zijn, maar ik acht de kans klein dat het tegenwoordig nog gebeurd. Niet meer en minder dan elders. Het is niet voor niks dat de maffia een goed cent verdiend aan voedselvervalsing en nep-Vuitton's.
Maar qua tulpen wil Mariana in een tuincentrum kunnen kiezen uit de haast oneindeloze variatie en zou de koffer op de terugweg met bollen gevuld geweest. Maar lang sputterde ze niet tegen. Niks is tenslotte verre van alles, dan maar 'Roemeens' spul, wat natuurlijk ook gewoon uit Holland komt. Of het qua prijs wat uitmaakt? Geen idee. Niet in het oog springend. Wat opviel was dat de lokale filiaal van Bakker, die al zolang ik me kan herinneren met kleurrijke boekjes de mensen tot het bestellen van oa bloembollen probeert te verleiden, over de gehele linie een slagje duurder was. Dat zou gecompenseerd kunnen worden door een kwaliteitsverschil. Dat is afwachten. En misschien krijgen we wel helemaal niet wat we bestellen, maar dat is schering en inslag in de online-business, toch? Gelukkig nog niet meegemaakt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten