woensdag 30 september 2020

Spelenderwijs

  The Room 3 is niet direct uit mijn hoofd verdwenen. Zeker niet nu gebleken is, dat het spel meerdere uitkomsten kent en ik niet het maximaal haalbare eruit heb gehaald. Het is geen malen maar ik vrg me wel af waar ik de eerste tekenen had moeten zien van inspanningen die niet noodzakelijk zijn om door het spel heen te komen. Lijkt me, dat dat vrij vroeg in het spel moet gebeuren, maar kan me uit de eerste 2 hoofdstukken weinig herinneren waarvan ik gedacht heb, dat ik er iets mee zou moeten maar het vervolgens niet meer tegen ben gekomen.

 Dat wordt met andere ogen kijken. Het lijkt me, dat je vrij automatisch neigt naar reeds bewandelde paden. Dat het deels een herhaling van zetten zal zijn, lijkt me ook weer niet te voorkomen. En dan de vrg natuurlijk welke van de twee 'betere' scenario's is het beste. Escape of Release. In het eerste geval geval weet je te ontsnappen aan de totale vernietiging van de plek, waar je hebt lopen zoeken naar de mysterieuze Null-kracht. Een beetje zoals het einde van deel 2. Bij Release komt naar het schijnt die Null-kracht vrij en gaat de wereld in. Voor beide varianten valt er wat te zeggen, maar zonder duidelijk onderbouwing neig ik naar de Release-versie. Het internet geeft hier geen uitsluitsel, geen klassificatie.

 Mocht je alle drie de resterende mogelijkheden willen realiseren, dan hoop ik, dat je niet steeds weer helemaal van het begin af moet beginnen. Ik zie me het spel sowieso niet nog drie keer spelen. Nog één keer om te zien wat er meer te halen valt. Zoals ik ook de DotO nog een keer door wil spitten in een poging op alles te vinden wat gevonden kan worden. Wat me zeer waarschijnlijk in delen van het spel zal brengen, waar ik in de eerste doorloop niet ben geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten