zondag 13 september 2020

Machtsstreven?

 Folder van één van de aanstaande burgemeesterkandidaten voor Agnita door een spleet tussen de latten van de poort geduwd. Zou de beste man het zelf hebben gedaan. Hij schijnt meer uren in een dag te hebben dan ik. Naast een goed lopende slagerij van meer dan gemiddelde kwaliteit heeft hij een jaar of twee geleden een restaurant overgenomen en sindsdien tussen de bedrijven door de hele tent rigoreus verbouwd en nu wil hij ook nog burgemeester worden. De man moet goed kunnen delegeren. Maar waarom burgemeester worden?

 Ik verdenk de mensen hier dan een beetje van het feit, dat ze dingen willen en daarvoor beter dichter bij het vuur kunnen zitten. Net zoiets als een andere kandidaat, die al burgemeester is geweest en in die tijd naar het schijnt met Europees geld een hotel-restaurant met trouwfeestaccomodatie en zwembad uit de grond heeft gestampt. Is het tijd voor een tweede hotel of een ander groot project?

 D'r zijn nog een riedel andere kandidaten, zoals de zittende burgemeester die voor z'n derde termijn gaat en waarvan bekend is, dat hij kanker onder de leden heeft. De favoriet van de aannemer ivm het toegeschoven krijgen van projecten ... Maar volgens mij zal de race gaan tussen de beide eerst genoemde kandidaten. Van mij mag de slager het worden. In principe zou ik zelfs kunnen stemmen. Dat was tenminste in Frankrijk bij burgemeesterverkiezingen wel het geval.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten