zaterdag 26 september 2020

Hemels

 Hier wordt een paar weken droogte rijkelijk gecompenseerd. Wat een geplens. Het heeft de hele dag gedreigd, tot de avond gewacht met losbarsten. En dat niet twijfelachtig maar vol op het orgel. Onmatig geplens en donderslagen, waar je ongewild van ineen duikt. Ieder week een nachtje druilen had me een beter idee geleken. In de moestuin kan weinig meer misgaan. Op de binnenplaats zijn de nodige Dalhia's geknakt als luciferhoutjes. Idioot hoge planten met weinig stevige stengels. Het net leeggepompte zwembad heeft er direct weer een paar cm bij gekregen. Vrg is of dit nog uren gaat aanhouden. Zo ja, dan zou ik nu alweer het bed in duiken, want een hondenpiesloopje terwijl het plenst, zie ik niet zitten.

 Twee uur opzitten alleen om Rosa en Mopke hun blaas te laten legen is sowieso alles behalve aantrekkelijk. Bovendien hebben ze al vaker laten zien, dat ze de boel best kunnen afknijpen, als ze dat willen. Met de kip, die staat te trekken, hoef ik ook niks voor morgenochtend. Die mag nog wel een partijtje uren tegen de kook aan hangen. Alles en iedereen ligt hier te slapen met uitzondering van mijn persoontje. Ik denk dat ik aan mezelf denk en het voor gezien hou.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten