vrijdag 11 september 2020

Verschilletje

 Wat een verademing. De dealer hier te lande heeft het over een 'not comfortable contact', whatever that means, en ik krijg binnen een week van de producent reactie op mijn vrgn over de kas. En niet alleen antwoord, maar ook vriendelijk, meedenkend en uitnodigend. De beste Belg zei bovendien, dat hij geen mail met een desbetreffende vrg van de dealer uit Roemenië heeft gekregen???

 Ik weet niet. Ik was eerst heel blij, dat ik eindelijk een adres had gevonden, waar ik kon krijgen wat ik wilde èn ook nog reageerde op mijn vrg. Maar gaande weg knaagt er vanalles. Een verkoper moet verkopen, dat snap ik. Maar verkopen èn verkopen zijn twee verschillende zaken. Ipv blij zijn met het interesse van de klant, mee te denken over de mogelijkheden, te wijzen op zaken die de klant misschien over het hoofd ziet en meer van dat soort klantvriendelijkheid, is het hier een beetje teveel "Het is zo en zoveel, 60% aan betalen, 4-5 weken levertijd."

 Alsof je een autodealer binnenloopt, een verkoper treft die vrgt waar je interesse naar uitgaat en als je het model aanwijst, direct zegt "Dat is dan zoveel duizend euro, excl. BTW. Hoe sneller je betaalt, des sneller kunnen we leveren." Niks over kwaliteiten, accesoires, de voors en ev. wat kleine tegens, etc èn ook de afleveringskosten onbenoemd laat. Inpakken en wegwezen. Of eigenlijk innen en jij mag vervolgens wachten op de levering.

 Helaas heb ik weinig keuze. Het is het risico nemen of zeer ws eigenlijk nog het een en ander aan tegenslagen en slagjes op het terrein van service en nazorg in mijn zak steken, of opzoek gaan naar een alternatief. Iets waar ik al een paar jaar de nodige tijd aan verknoeid heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten