woensdag 23 september 2020

Verspilling?

 In de afgelopen wkn, maak er mndn van, me met regelmaat afgevraagd of de stoommodule van de douche nog wel zou werken. Als we die tweemaal gebruikt hebben, zou ik best nog kunnen overdrijven. Ik denk dat dat het inrichtingsdeel is wat het meest in de buurt van weggegooid geld komt. Niet de hele doucheconstructie. Zowel de meerdere uitgangen en vormen waarin je het water kunt gebruiken, met de regendouche als favoriet, de muziek en het lichtorgel worden met regelmaat gebruikt. Licht en muziek vaker als ik in bad lig, dan als ik onder de douche sta. Dat douchen ga meestal zo snel, dat het nauwelijks de moeite loont om het programma op te starten.

 Maar, ja dus, de module werkt naar behoren. Wat mist en ws deels de oorzaak van het minimale gebruik is, is iets om op te zitten. We hebben al vanalles bedacht maar er nooit iets voor gevonden waarvan we enthousiast werden. Vast meubilair is een obstakel bij het normale gebruik van de douche. Iets opklapbaar zou in de muur vast gemaakt moeten worden, waarin nogal wat leidingen lopen. Verplaatsbaar meubilair staat weer in de weg in de badkamer. Vooraf geen moment over nagedacht. Of dat tot andere beslissingen had geleid als we dat wel gedaan hadden, waag ik te betwijfelen.

 Misschien binnenkort toch maar eens naar iets van een kurkje omzien. Weer niet te laag met het oog op de oude dag, maar ook weer niet te hoog ivm het weg kunnen zetten als het niet gebruikt wordt. En doen we er een of twee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten