dinsdag 15 september 2020

Ommezwaai?

 Gisteravond akelig wakker. Vanochtend welhaast verplettert onder een ongekende innerlijke rust. Wat is er aan de hand?  De honden weer kort na het verlaten van de tuin vrijgelaten. Heerlijk vrij van getrek aan de lijnen mijn ochtendrondtje gelopen en op wonderbaarlijke wijze kwamen alle drie de dames weer bij mij om aangelijnd te worden voor ik terug was in de tuin. Nb mevrouw Prada als eerste. Wat is er gebeurd? Waar heb ik het aan te danken? Is de wereld een kwartslag gedraaid? Ben ik in de parallellen opgeschoven?

 Je zou denken zoiets overkomt je alleen als alles op rolletjes èn in het gewenste tempo verloopt in je leven. Iets wat nou niet echt het geval is. Het voelt vandaag bovendien meer aan als maandag dan de feitelijke dinsdag die we hebben.

 Ik geloof, dat ik me daar vandaag het hoofd niet over ga breken. Ik mag hopen dat de kassoap tot een goed einde komt en lokaal ga ik met een braakliggend deel in de tuin aan de slag. Me gisteren bedacht, dat de onkruid begroeiing nog weleens d'r voor kan zorgen, dat de ondergrond minder uitgedroogd is dan in delen van de tuin, die al in gebruik zijn. We gaan het zien.

 Gisteren nog een eerste poging ondernomen om zicht te krijgen op het aflopen van de tuin. Oa. om te zien hoeveel de compensatie voor de kas zou moeten zijn op bijna 8,5 mtr. Nou, moeilijk te bevatten maar over de hele lengte van de tuin komt het hoogteverschil in de buurt van mijn lengte. Moeilijk voorstelbaar als je gewoon zo kijkt, maar het klopt tocht echt. Ruimte genoeg voor een terrassensysteem, wat ik al langer van plan ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten