donderdag 24 september 2020

Vendange

 Vandaag geen Sibiu maar ook geen tuin. Eerst de boel hier intern aan de kant en terug op de wieltjes zetten. Het slagveld van gisteren is pas deels ontmanteld. Met het oog op de komende drukke(re) weken zou het goed zijn als het uit de hand lopen onder controle wordt gehouden. De druivenoogst is begonnen. Ook op onze binnenplaats ruikt het zoet naar druiven. Voordat we gaan rippen, kneuzen, persen en vergisten moeten er eerst nog twee 25 ltr flessen afgevuld worden in normaal hanteerbare flessen.

 Vorig jaar was dat er naar eentje. Is onze consumptie ingezakt? Kan me dat niet voorstellen. Er wordt meer rosé dan rood gedronken en rosé zat niet in het produktieproces van afgelopen jaar. Misschien een poging waard dit jaar?

 Ik loop alweer voor de fanfare uit. Afwassen vandaag en op- en uitruimen, afvullen, schoon spoelen, etc. Ik zie de dag al in alle rust voor me uit hobbelen. De dag heeft er zin in. En ik?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten