zaterdag 12 september 2020

Afleiden

 Een punt achter het actieve deel van de dag. Tuin, pepers, bonen en terug in de tuin. De rest is voor morgen. Ik kan niet zeggen, dat ik niks heb gedaan, maar het 'Joepie, joepie!-gevoel' mist. De tomatensaus zit er vanavond niet meer in. Het inkoken onderbreken voor de nacht lijkt me geen goed idee. Bovendien is het misschien aardig om er een stevig portie basilicum doorheen te doen. Het zijn dit jaar mooie, grote planten geworden en net als de pepers zijn het in feite vaste planten. Zonder verwarmde kas en ondanks een hoop extra zorg, ik heb inmiddels ervaring, zijn ze moeilijk de winter door te krijgen. Bij basilicum hangt het mn af van de luchtvochtigheid en bij de pepers van de combi licht en bodemtemperatuur. En dan laat ik luizen en witte vlieg nog buiten beschouwing. Ik ga het vast nog een keer proberen, maar niet de aankomende winter.

 Nog even op het wereld wijde web blijven hangen om te zien of iemand iets zinnigs te vertellen had over het binnen laten overwinteren van pepers. Maar nee, niet echt. Zelfs bij een video terechtgekomen, die in een paar seconden samengevat had kunnen worden in "Nee, niet doen" maar daar dan ruim 10 minuten mee bezig was.

 YT kijkend, staan er altijd video's in de kantlijn waarvan de bovenste paar nog wel iets met het gekozen onderwerp gemeen hebben maar daarna wordt het een tamelijk willekeurig verzameling. Zo kwam ik van de pepers bij een Italiaanse mama die gepelde tomaten inmaakte en Engels commentaar leverde. Vervolgens bij een irritante Amerikaanse die hetzelfde aan het doen was. Wat zijn Amerikanen toch opdringerige mensen en wat horen ze zichzelf graag praten. Maar ws is dat laatste een euvel van alle YT'bers. Nog snel langs een paar andere video's geklikt en voor de zoveelste keer moeten concluderen, dat je een hoop tijd verknoeit (21:42), voordat je het in de gaten hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten