vrijdag 18 september 2020

(S)pittig

 Vroeg in de benen en niet te lang op het blog blijven hangen zou een lange ochtend in de tuin mogelijk moeten maken. Een goeie ruk aan het 'ontbraken' van perceeltje nummer 10 geven. Heimelijke natuurlijk wel 'n streven in mijn hoofd. Drie veldjes ontginnen. Met de twee van de kas kom ik dan op 14. Een mooi aantal om een 6-jaars roulatiesysteem in op te zetten met extra ruimte voor dingen als aardbeien.

 Ik zal me er niet op vastpinnen maar na vier jaar in die richting duwen, mag het er eindelijk eens van komen. Het zou de eerste keer worden, dat ik aan een volledige invulling van het 6-slags vruchtwisselingssysteem toe kom. Dat wordt oa coloradokevers vangen of, wat beter is, diens eitjes verbrijzelen. Die krengen zitten echter aan de onderkant van het blad en dat maakt het in de gaten houden er niet makkelijker op. En wat te denken van de rupsen op de kool?

 Maar allez, eerst maar eens die ruimte creëren voor me druk te maken over wat het vervolgens voor consequenties kan hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten