maandag 14 september 2020

Nazomeren

  De temperatuur zakt na woensdag zowel overdag als 's nachts maar het blijft droog en prachtig weer met dagtemperaturen boven de 20º C. En dat terwijl ik op een langdurige miezerbui zit te wachten, Het is ontzettend ondankbaar om ook maar iets negatiefs over deze prachtige september mnd te zeggen, maar het prachtige en mn gortdroge weer komt me niet uit. Dat het nog eens zou gebeuren! De grond is keihard. Is weer eens iets anders dan de zompige zooi uit het voorjaar. Dat is klei. Alleen maar uitersten met weinig ertussen.

 Mocht ik aan de braakliggende delen willen beginnen, en dat is eigenlijk wel de bedoeling, dan mag ik ze eerst wel onder water zetten of mijn pikhouwel tevoorschijn halen. Kluiten maken is niet de kunst. Waar het om gaat is het onkruid incl. z'n wortels verwijderd te krijgen. Die kluiten moeten kortom verpulverd worden. Pikhouwel en voorhamer. Da's leuk voor een geintje maar niet voor 50 à 60 vierkante meter. Je krijgt het gvd ook niet allemaal vooraf bedacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten