maandag 7 augustus 2017

Weersomslag

 Wat een compleet ander weerbeeld, alleen sneeuw had de omslag extremer kunnen maken. En nog op mijn wenken bediend ook, tenzij ik vannacht het onweer verslapen heb, wat ik me niet kan voorstellen. Ergens voor twaalven naar bed na uitgebreid van de sterrenhemel en een op het oog volle maan te hebben genoten. Vanmorgen bij zevenen wakker en een geluid horen wat ff kost om huis te brengen: regen! Heel nette, kalme neerslag. Gelukkig geen watergeweld, maar toch een geheel andere wereld.

 Prada keek me aan alsof ik gek was, toen ik wilde gaan lopen. Na wat aandringen liep de dame mee, maar met duidelijk gedemonstreerde tegenzin. Hoe enthousiast ze een paar weken geleden in poelen sprong, als het water van boven komt is de nattigheid toch een ander verhaal. Klein rondje dus.

 Het huis is niet meer de koele plek, waar je opademt, als je uit de middaghitte binnenstapt. Het is nu een fout warm hok, ondanks alles wat tegen elkaar open staat. Daarbij is de temperatuur buiten niet extreem gedaald en ergens in de begintwintigers, schat ik zo in, blijven steken. Altijd nog iets van 15 graden minder dan gisteren. De binnentemperatuur hangt daar ergens tussen in. Maar in beide gevallen is de temperatuur geen belemmerende factor meer. Zien hoe we dat feit vandaag gaan benutten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten