vrijdag 4 augustus 2017

Telfout

 Het gaat hard. Nog ff (de komende dagen?) en ik zak door de 400 heen met de pageviews. Was het de AEX geweest zou Nederland weer eens op z'n kop staan. Dertig procent naar beneden in een paar dagen tijd. Nu vallen de gevolgen gelukkig mee. Kan die statistieken trouwens vaker niet dan wel volgen, maar ditmaal is er wel een duidelijk oorzaak. Sinds een paar weken is het Google eindelijk gelukt om mijn eigen paginabezoekjes uit de totale aantallen te houden.

 Voor het corrigeren werkt het beter als ik de tekst in definitif versie, dwz in blogpresentatie doorlees. Dan vallen altijd nog weer wat (te) kromme formuleringen of domme typefouten op. In theorie zou ik die correctiebezoekjes kunnen beperken tot één per dag. In praktijk zijn het er vaak zoveel als ik stukjes produceer, zeg gemiddeld 3-4 per dag. Af en toe nog een vergissing extra, is 5. Dat maal 30 dagen is toch 150 pageviews minder. Dan kom je aardig in de buurt van de 400 waar ik nu tegenaan schommel. Niks geen gekomkommer dus, Kan me beter neer leggen bij dit 'verlies' dan me er verder mee bezig houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten