woensdag 23 augustus 2017

Mierenhoop

 Alle hoeken van Parijs gezien ... tenminste die hoeken, die de door de ondernemingen met van die afgezaagde dubbeldekkers interessant genoeg worden gevonden om langs te gaan. Voor mijn gevoel was het Hop-on/Hop off effect in Barcelona meer uitgesproken en is de route in Parijs veranderd sinds ik daar de vorige keer heb rondgereden. Dat moet in 2012 of zo geweest zijn. Niet dat uitstappen op de daarvoor bestemde plekken zo'n goed idee is. Wil je meer dan langsrijden, moet je overal aansluiten in de wachtrij. Notre Dame, Eiffeltoren, Louvre, Orsay. De toerist van tegenwoordig moet een engelengeduld hebben om de plaatjes uit zijn reisgids in het echt te mogen aanschouwen.

 Normaal gesproken zou het me misschien ook opgevallen zijn, maar er verder niet bij stil gestaan hebben, want niet mijn interesse, als ik hier rondloop. Ik kom aan mijn trekken zonder ook maar één bezienswaardigheid een blik waardig te gunnen. Het vermaak zit 'm in het gadeslaan van al die lokale en toegereisde varianten van het menselijke ras. En die nemen bij ieder bezoek in aantal toe. Ik kom absoluut niks te kort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten