woensdag 7 juni 2017

Zorglast

 Hopelijk doet het ontstekingsremmende deel in het middel van de dierenarts wel z'n werk, de pijnstillende kant in elk geval niet, als het hese geblaf een teken van pijn is. Dus maar weer eentje extra uit eigen voorraad. Waar heb ik het spul ooit voor gekregen? Na een operatie? Nu moet ie er niet verslaafd aan raken, maar dagen dat geblaf en ik ben toe aan een of ander kalmerend middel. Vrij van pijn zou hij moeten pogen om weer op z'n poten te staan. Voorlopig maakt hij geen aanstalte in die richting. Sterker nog het bewegen is inmiddels beperkt tot zijn hoofd. Dat hij op een betonvloer ligt zal niet in het voordeel werken. Misschien kan ik daar iets aan doen vandaag.

 Terug kijkend zou de dierenarts gelijk kunnen hebben. Katrien heeft zoiets al een paar keer gehad. was ik alweer vergeten. Was met de ontstekingsremmers altijd weer binnen no-time in de poten. Sammy liep de laatste tijd steeds minder en langzamer. Wat ik als ouderdom heb gezien, was dus waarschijnlijk pijn. Wat verder voor de mening van de arts spreekt, is dat Sammy blijft eten en drinken, met alle vervelende gevolgen vandien nu hij weigert op te staan. Ik moet 'm wel voeren en de waterbak voor z'n neus houden. Weer druk aan het mantelen kortom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten