dinsdag 20 juni 2017

Inzien

 Me door de dag heen geslagen. De verplichte nummers afgehandeld. Over rest mijn gedachten laten gaan. De tuin is er -weer- bij ingeschoten. Dat is niet de gewenste manier van doen. Dat gaat consequenties hebben. Hele vroege. Dat is voor morgen. Heerlijk die morgen, die is er ieder dag weer. Eigenlijk is morgen de oplossing voor alles. Ik begin die Spanjaarden steeds beter te begrijpen. Zolang er een morgen is hoeft vandaag niet zoveel.

 Een subtiel spel waarbij je voor alle onderdelen moet weten, zien te weten te komen, wanneer er (nog) een morgen is en wanneer niet meer. Wat kun je wanneer voor je uitschuiven en waar zit die rek er niet meer in. Niet, wat je vandaag kunt doen belast je morgen niet, maar wat kan ik uitstellen tot morgen legt geen beslag op mijn dag van vandaag..

 Soort van half vol tegen half leeg glas met dien verstande, dat er vandaag altijd meer dan voldoende te doen is om de volgende de dag(en) niet te belasten met een last, waarvan je niet zeker weet of die er ook echt gaat komen en je omgekeerd niet meer doet dan strikt noodzakelijk is. Ja, ja het Noord-Zuid conflict op Europese schaal gereduceerd tot persoonlijk inzicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten