maandag 12 juni 2017

Inventariseren

 De stap naar de tuin gewaagd. Behalve dat de weg er naartoe vanwege Prada een weinig uitnodigende hindersbaan is geworden, was het natuurlijk ook ff afwachten wat het noodweer van de tuin had gemaakt. Nou, dat laatste viel nogal mee. Het onkruid komt inmiddels deels tot schouderhoogte, een deel van de tomatenplanten is kromgegroeid en de nieuw gezaaide bonen zijn verrot. Met bonen heb ik geen geluk.

 Het totaalplaatje deed me niet stante pede omkeren. Dat was al iets. Bezig met het fatsoeneren van de tomatenplanten constateerde ik zelfs de neiging om er weer wat moois van te maken. Van de tuin wel te verstaan, niet alleen van de tomaten. Kortom de tuin trok meer dan ie afstootte. Da's prettig. Een aantal vaste elementen in mijn leven, die zonder dwang volgehouden kunnen worden, lijkt me een stimulerende drijfveer om ook de mindere zaken aan te pakken en mee te nemen. Blog en dus ws de tuin. Wat wordt de derde 'im Bunde'?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten