dinsdag 20 juni 2017

Stroefjes

 Prachtige dag en niet vooruit te branden. Wat dingetjes gedaan en nu stokt de machinerie. Voorspelbaar maar wat schiet ik daar mee op. Ik wil genieten en weet d'r geen vorm aan te geven. Doen wat gedaan moet worden neemt het merendeel van de tijd in beslag. Deels omdat ik niet loop te stressen. Wat prettig is, dat het kan, maar verder weinig tot geen genot oplevert.

 Was, afwas, administratie, opruimen. Ik loop er niet warm voor en ik loop er niet warm door. Doe ik het niet, hindert het me bij het 'niets doen' in welke vorm dan ook. Doe ik het wel, voel ik me beter maar hou ik weinig tot geen tijd over om me bezig te houden met de dingen, waarmee ik mijn 'niets doen' kan vormgeven.

 Mogelijke knopen om ergens in de nabije toekomst door te hakken? Voorlopig het riedeltje domweg afwerken en de warboel aan bezigheden de tijd geven om in de gewenste vorm te bezinken. Routines vereisen regelmaat en continuïteit. Ik blink in geen van beide uit de laatste tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten