vrijdag 23 juni 2017

Wroeten

 De gewenste rust heeft het gewroet niet gegeven, maar je ziet weer waar het omgaat ipv een pracht aan onkruid. Dit jaar nog zo doorploeteren maar in het najaar meer aandacht besteden aan het volgende seizoen. Hoe precies weet ik nog niet, maar delen moeten hoger en/of gedraineerd. Misschien iets met verhoogde perken. Er zijn legio mogelijkheden waarvan de belangrijkste is, de grond minder vuil de winter in laten gaan. Volgend jaar misschien met strobedekking gaan werken. De natte dagen kun je mijden, maar als het dan een dag of wat droog is en je wilt wat doen, moet je snel zijn, want voordat je het weet is de bovenlaag keihard. Het is een soort alles-of-niets tuin.

 Meer tijd besteden aan de tuin en dat vooral regelmatiger doen, is natuurlijk ook een goed idee. De komende vier weken 2 uur per dag in de tuin zou tot een resultaat leiden, waar ik nu enkel in mijn fantasie aan geloof. Maar dan dus geen verstoringen. Geen honden die 24-uurs zorg/aandacht benodigen, geen onwillige leveranciers, geen familietoestanden, geen gedoe met mezelf en nog wat meer van die ongewenste beïnvloeding van mijn leven, die beter ff achterwege kan blijven. Misschien de tuin gewoon naar de eerste plek op de prioriteitenlijst schuiven? Ideetje? Gooit weer andere in de achteruit. Ook hier weer kiezen, dus. Wil ik van alles een beetje of wil ik van een beetje alles? Kop of munt. Allez!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten