maandag 12 juni 2017

Vruchtbaar

 Hoppa, de volgende zes zijn in de maak. Zes mndn na de vorige worp is moeders weer loops als een teef. ('Als een reu' zou pas bijzonder zijn). Ze laat het zich welgevallen al de aandacht van de mannetjes. Zes heb ik tot op heden geteld en d'r zijn nog wel wat dagen te gaan. Bestaat er zoiets als een morning-after-pil voor honden? Weer zes van die opdondertjes is wel leuk maar niet handig. Niet voor moeders, niet voor mij en niet voor de hondenpopulatie in het dorp. Vraag me af hoeveel van de vorige zes nog in leven zijn. Twee weet ik zeker. Van de drie die na de eerste vaccinatie ineens verdwenen waren, heb ik nooit meer iets gehoord. Ook niet meer gezien.

 D'r zouden meer mogelijkheden moeten zijn om dergelijke dieren bij een dierenarts te krijgen voor castratie. Mij is het de afgelopen mndn niet gelukt iets te vinden dan wel te bedenken en met de autotraining was ik net pas begonnen. Maar goed als je dat bij iedere loslopende hond moet doen, schiet het niet bepaald op. Nog afgezien van het feit, dat je al die honden aan je gebonden hebt, voordat de training zijn vruchten afwerpt. Twee honden is meer dan zat en dat ervaren ik op het ogenblik bijna dagelijks met 8 meer of minder vast om me heen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten