donderdag 8 juni 2017

Inkleuren

 De goede en de slechte momenten blijven elkaar afwisselen. Net de voor de buitendouche had ik me in bed bedacht, dat op het ogenblik niet zoveel te klagen is over mijn nachtrust. Diep, droomrijk en met wisselende regelmaat onderbroken. Kortom hier gaat de jojo weer de goede kant op. Voor hoelang blijft een verrassing en dat merken we vanzelf. Zelf de dromen geven positieve signalen af. Oa een signaal dat enkel en alleen voor mij betekenis heeft, omdat het iets uit het verre verleden oprakelt, dat moeilijk in algemene termen is te vertalen. Behalve mbt mij dan. Zoiets als "Uiteindelijk komt het allemaal wel goed" of "Uiteindelijk komt het er dan toch van." Het welbekende hart onder de riem. Dromen gebaseerd op gebeurtenissen of eigenlijk niet-gebeurtenissen van een halve eeuw geleden.

 Klinkt oud, niet? Maar daar wil ik het nu niet over hebben. Ook niet over waar die dromen nou feitelijk betrekking op hebben. Wel dat je dus met dergelijk zaken een levenlang bezig kunt blijven. Ze ergens voor gaan staan. Ze kortom een plek in je leven krijgen, terwijl ze daar feitelijk nooit deel vanuit gemaakt heben. Maar oké, laat maar zitten. Ergens dus weer iets van een overtuiging, dat wat onmogelijk lijkt, dat niet hoeft te zijn. Weer kleurkijken ipv zwart. Ik zeg niet nee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten