maandag 30 november 2020

Vod

 Weggegeven zaken moet je niet meer tegenkomen. Ik heb het al eens gehad over de gietijzeren houtkachel, die staat te verroesten in 24. Het wordt tijd dat ik 'm daar weghaal. Terug neem dus. Geen moeder meer om warm te houden en toen was het gebruik en onderhoud al ver onder de maat. Laat ik vandaag een jas zien hangen in 24, waarvan ik ineens dacht "Die ken ik!".

 De herkenning was een niet vanzelfsprekend want het ding zag uit als een werkkloffie. Een jaar of twee geleden aan Mariana's broer gegeven. Een jas, die behalve op Y's begrafenis nooit gedragen was en ik ook geen zin had er ooit nog eens in rond te lopen. Maar wel een jas van 500 euro. En die zo 'heruntergekommen' tegenkomen. Geen respect voor spullen. Geen besef van kwaliteit. Je komt het hier vaker tegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten