donderdag 26 november 2020

Balbeheersing

 Maradona is niet meer. Blijkbaar heeft z'n hart ervoor bedankt om z'n levensstijl te blijven ondersteunen. Hij frequenteerde de laatste tijd vaker het ziekenhuisbed. Had hem meer voor een overdosis geschikt gevonden. Kan dat? Een overdosis cocaïne? En alcohol natuurlijk. Hij lijkt me niet de persoon geweest die het bij een glaasje spa hield.

 Ik heb weinig, zeg maar niks met voetbal, maar behalve dat voetbal zo prominent in de berichtgeving aanwezig is dat je onwillekeurig het een en ander meekrijgt, was/is Maradona zo'n figuur die met regelmaat de hemel in werd geprezen. (Waar hij dan nu misschien wel is aangekomen.). Dat valt gewoon op. Net zoals Cruijff en Pelé. Leeft die laatste nog? Gaat dat over 20 jaar ook met Messi, Ronaldo en Ibrahimovic gebeuren?
 
 Tot op heden vind ik Messi bijv. maar een kleurloos figuur. Ik ken natuurlijk zijn voetbalprestaties niet itt zijn akkefietjes met de Spaanse belastingdienst. Ik zie hem niet dominant in de geschiedenis van het voetbal verdwijnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten