zondag 8 november 2020

Nadeeltje

  Het resultaat mag er zeker wezen, maar weinig vervelender in de ochtend dan een de koffiemachine en dan mn het melkdeel, die schoongemaakt wil/moet worden. Het scheelt 4 cm vulling van de beker. Vnl. schuim maar daar doe je een LM tenslotte voor. Niet dan? Een dosis gemopper, soms een vloek en we kunnen er weer de nodige koffie tegenaan.

 Die machine blijft één van de beste aankopen, die ik me ooit gegund heb, maar van het schoonmaakdeel kan ik soms echt een punthoofd krijgen. Moet de waterbak niet bij gevuld, dan moet de grondbak wel geleegd worden. Ondanks het eerder zure dan kalkhoudende water moet het ding eens in de zoveel tijd ontkalkt en dan weer algemeen schoongemaakt worden. Alles met speciaal spul van Jura zelf. Over tien jaar heb ik voor mijn gevoel de aankoopprijs extra betaald aan dit soort bijkomstigheden. Het zijn prijzige extra's net als de melkcircuitschoonmaakvloeistof (Scrabble! Ze willen wel weer ff).

 Maar als je dan terug naar je Pc loopt met een dampende Latte Macchiato in je handen, waarvoor je 'enkel' op een knop hebt hoeven te drukken dan voelt dat aan als het HB-mannetje in de desbetreffende reclame nadat eerst alles helemaal fout is gegaan en met die peuk alle tegenslag zichzelf oplost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten