zaterdag 14 november 2020

Gezelligheid

 Huiselijke avond(en). Sta je eerst de hele dag in de keuken te klooien, gooi je er na het avondeten een spelletje tegenaan. Het lijkt alsof we al midden in de winter terecht zijn gekomen. Nog ff en ik moet me dwingen naar buiten te gaan. Dat was nog maar een paar dagen geleden anders. Raar snel kunnen overgangen gaan. 

 Lijkt me meer een kwestie van een voorstoot of hoe je dat moet noemen. Zoals je ook in oktober of november al een paar dagen sneeuw kunt hebben en in de navolgende weken de winter eerder op z'n retour lijkt dan aanrollend. Na de keuken volgt toch echt de kas en die moet in het eind van de tuin komen. Volgens mij is dat buiten.

 Maar ik klaag niet. Zelfs niet toen ik vanmiddag ruim (!!) een uur bezig ben geweest om de koffiemachine een goede schoonmaakbeurt te geven. Je zou wekelijks zo grondig stof en ander vuil wegwerken. Het zal dan iets sneller gaan maar het lijkt me stug, dat je dan nog aan koken toe komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten