donderdag 14 mei 2020

Viraal_40

 Ha, grapje. Na vandaag geen papieren meer nodig als je je huis verlaat .... maar in je woonplaats blijf. Wat is mijn woonplaats? Coves? Of Agnita waar het dorp formeel onder valt? Als het Coves is verandert er geen ene ruk. Als de Penny al een verzoeking is, als ik meer wil hebben dan verse melk, dan zijn de supermarktjes in het dorp helemaal ongeschikt, zowel qua keuze als qua voorraad. Ik ga echt niet iedere dag naar de winkel lopen voor mijn benodigheden. Wat voor een hoop mensen wel het geval is.

 Maar hou het op Agnita. Dan verandert er nog niet zoveel. Wat is het verschil van het stadje ingaan mèt of zonder ingevuld papier in je zak? Het verschil zie ik niet zo, tenzij er een toegangscontrole was geweest bij het inrijden van de stad. En die was er niet. Je kon gecontroleerd worden. Kon. Maar ook dat maar mondsmaat en mij is het in al die weken niet overkomen.

 Blijft Sibiu en in mindere mate Médias over. Zou ze zeker onderdeel willen noemen van het bereik van mijn commerciële behoeften of hoe je het ook wilt formuleren. Maar dan moet het papier weer in je zak zitten. Niet dat dat veel uitmaakt. Maar je kunt dan dus nog altijd tegen een dojo oplopen, die 's ochtends zijn nummertje niet heeft mogen maken en die ergernis afreageert op te controleren voorbijgangers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten