donderdag 14 mei 2020

Overstap

 Vandaag het after-tuin-gat? De zwarte peilloze diepte van het omschakelen naar anders? Waar is mijn coach? Waar mijn psychologische ondersteuning als je het niet nodig hebt? Traumateam. Helicopters in de achtertuin. Ze rukken vaak voor minder uit. Wordt weer zelfredzaamheid. Ik en mezelf. Duo door dik en dun. Gisteren al een lijntje uitgeworpen. Letterlijk. De spandraad voor het leiden van de druif op de binnenplaats. Rustige klusje om wat te klooien en andere mogelijkheden aan mijn geestesoog voorbij te laten trekken. Zien wat het meest aantrekt dan wel irriteert en actie onvermijdelijk maakt, als je aandacht er eenmaal door getrokken is. Het sloophout in de tuin? De bestratingsstenen op de stoep van de overburen? Het te splijten hout in de weg op de binnenplaats. Etc. Ook hier is er keuze. Wat een luxe leven leid ik toch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten