maandag 18 mei 2020

Eentonig

 Gisteravond nog eens in de kranten gedoken. Maar man, man wat een gezeur is dat geworden. Corona hier, corona daar. Het wordt er met de haren bijgesleept. Overal. Maakt niet uit of het over leven, economie, sport of techniek gaat. En niet alleen corona maar ook en inmiddels vooral post-corona. Ieder eikel met een zichzelf toegedichte deskundigheid moet en zal zijn of haar licht laten schijnen over 'de gevolgen van'.

 Van minstens 80% van die verhalen straalt het gezochte af. Maar vooral herhalen blijven op een gegeven moment geloven ze het zelf nog. En dan straks de verhalen achteraf, de terugblik, het waarom wel of net niet, het 'ik zei het je toch' en/of de hardnekkigheid van het 'oude' leven. Vrees dat we met dit soort flauwekul nog langer opgezadeld blijven dan met het virus zelf. Nou die kranten had ik snel uit. Gelukkig ligt er nog een stapel uit het pré-corona tijdperk. Wie wat bewaard, heeft wat. En is de boel nog niet overgewaaid, als ik door mijn voorraad heen ben, dan zeg ik het ding gewoon op. Geen behoefte aan dat gezeur en gezever.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten