zondag 31 mei 2020

Balans

 Mei, een goed begonnen, koud geëindigde en alles in alles productieve mnd. April was het niet en daarvoor is reeds in de mist verdwenen. Dus mei mag zich voorlopig op de eerste plaats qua activiteit denken. Aan juni om het aan te vechten. En dan niet op het blogvlak maar in de dagelijkse realiteit van het opruimen en afwerken van onze woon- en leefplek en misschien ook in het verder vormgeven van de grote lijnen in de tuin.

 We zouden niet meer teveel vooruitkijken, maar het is moeilijk om het te laten. Ik ga me nergens op vastpinnen, dat is al een eerste aanzet in de goede richting. Maar om nou helemaal te doen alsof het niet uitmaakt wat ik aanpak, gaat me te ver. Voorkeuren zijn toegestaan, zolang ik ze maar niet tot een lat omvorm, die ik buiten mijn bereik opleg. Van die ingebouwde ontevredenheid wil ik af. Ieder resultaat is er eentje en als zodanig een stap(je) vooruit. Geen gehijg in mijn eigen nek meer.

 Maar juni dus. Het weer wordt er niet beter op, als ik de voorspellingen mag geloven, integendeel zelfs. Gaan we ons ook maar niet teveel mee bezig houden. Ongeplande werkzaamheden zijn allemaal onderdaks. Niet teveel heen en weer hoeven lopen, dan blijven me de krullen bespaard. Ik denk dat het de mnd van de schuur wordt. Juli dan de mnd van mijn werkhok en de tussenkelder. Augustus voor de tuinkamer. Hé, hallo, waar zijn we mee bezig???? Tja, hardnekkig dat struktureren. En september dan voor het gastenhuis. Ophouden, potverdrie!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten