vrijdag 27 december 2019

Tijdgat

 Fred Emmer, 85, overleden.

 Interessant? Eigenlijk niet, tenminste niet voor mij. Iedereen gaat dood, ook nieuwslezers. Waar ik wel steeds weer van opkijk, is het feit, dat de leeftijd me overvalt. Net alsof mensen die uit beeld verdwijnen niet meer ouder worden. Fred Emmer is bij mij geconserveerd in zijn 70-80'er jaren tijd. Sindsdien verdwenen en dus blijkbaar in z'n geheel stop gezet. Tenminste, dat zou je wel denken, als je jaren later wordt overvallen door z'n leeftijd in het overlijdensbericht.

 Ik sta sowieso nauwelijks stil bij leeftijden. Neem Olivia Newton John ..... 71. Het past niet bij het plaatje, dat ik in mijn geheugen heb opgeslagen. De eerste keer dat me dat opviel was bij Heintje, het tienertje met z'n 'Mama'-hit. Nadat zijn glorietijd voorbij was, uit beeld verdwenen en jaren later ineens weer terug. Boom van een vent, zware stem. Ik heb die twee beelden nooit kunnen verenigen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten