dinsdag 17 december 2019

Programmatisch

 Haaaaaa, daar was Italië weer.. En toch is d'r iets vreemd aan de hand met dat Italiaanse interesse. In de 7 dagen dat ze er niet zijn geweest zijn er 40 blogberichten geplaats. Vier pageview per bericht is 160 pageviews in totaal. Maar nee, ook nu slecht 99. Waarbij ik aanneem, dat die ene gemiste een soort digitale hik is, waar deze toch ws robotachtige bezoeker wel vaker last van heeft. Het bezoek beperkt zich tot de eerst 25 berichten. Wat overeenkomt met één van de mogelijkheden die Blogger aanbiedt qua aantal berichten per pagina (10, 25, 50, 100).

 Ik heb dat aantal op 25 staan. Ook weleens teruggezet naar 10, maar dat had geen invloed op het Italiaanse interesse. Toch geloof ik niet, dat die 25 toeval zijn. Helemaal overtuigd ben ik niet, omdat bij een klein aantal blogbijdrages soms ook het aantal pageviews uit die hoek daalt. Zonder overigens enig aantoonbaar verband tussen de aantallen.

 Voor een robot is het interesse niet standaard genoeg maar dat het bezoek op een geprogrammeerde wijze gebeurt lijkt me haast zeker. Ook nu met het afbouwen. Niks makkelijker dan een programma het bezoek steeds een dag door te laten schuiven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten